אמנות דיגיטלית באמצעות האייפד

קצת על האייפד והעט של אפל

האייפד של אפל הוא כלי מצויין לאמנות דיגיטלית. האפליקציה הפופלרית ביותר נקראת פרוקריאייט (Procreate) ובה ישנם כל כך הרבה אפשרויות עריכה וציור שניראה כאילו השמיים הם הגבול. 
באפליקציה זו ישנן מברשות חינמיות שמגיעות עם התוכנה המספיקות ליצור כמעט כל דבר שנרצה אך כמובן אפשר תמיד להוסיף מברשות חדשות.
העבודה היא בשכבות, ממש כמו בפוטושופ, עם פילטרים שונים ומגוונים, והמון אופציות המקלות על מלאכת הציור וכמובן מיפות את הציור בנגיעה בודדת.
דבר נוסף שנכנס בשנתיים האחרונות הוא היכולת ליצור סרטוני אנימציה קצרים בקלות דרך השכבות השונות ודרך ממשק מהיר ונוח.
כמובן שישנן אפליקציות רבות אחרות שנהדרות לעבודה באייפד כמו פוטושופ לאייפד, איזומוט גרף (ליצירת מנדלות), קונספט, ואפליקציות נוספות שתוכמות באמנות ויצירת איורים וקטוריים.

העט של אפל מתחבר בקלות לאייפד. הוא נטען דרכו ומאפשר לנו לצייר כמעט כמו במציאות. הוא רגיש ל1300 רמות לחץ. החוזק מתבטא בקהות הקו, בעוביו וכמובן בהטיית הקו. אני אוהבת להקביל את זה למציאות, ממש כמו ציור בעפרון. אם נטה את העיפרון על צידו ונצייר, הקו יצא שונה לחלוטין מאשר עבודה בקו אנכי מול משטח העבודה.
לא כל האייפדים מתחברים לעט של אפל לצערי. למשל אייפד מיני ואייפד אייר או אייפד ישן אינם תואמים לעט של אפל.
העט מתחבר בעיקר לאייפדים מסוג אייפד פרו בשלל גדליו. המלצה שלי: אם אתם מעוניינים לרכוש אייפד ואין לכם תקציב גדול אפשר לרכוש את האייפד 2018 בגודל סטנדרטי שמתחבר לעט בתקציב נוח לכל כיס בלי לפשוט את הרגל.
דבר נוסף שיש לשים לב ברכישת אייפד הוא שיש 2 סוגים של עטי אפל: הסוג הישן והטוב שמתחבר לאייפד בצורה ישירה ואילו באייפדים החדשים יותר ישנו סוג אחר של עטי אפל שמתחברים לאייפד באמצעות מגנט. אייפד אשר מתחבר לסוג מסויים של עט לא יכול להתחבר לסוג השני. כך שיש להתעייץ עם המוכרים בחנות

איור דיגטלי
procreate
איור מתוך תמונה
קנבס

לבסוף, מה עושים עם איורים אלו?

השארת תגובה