תהליך איפיון עיצוב ובניית האתר

אספר לכם בקצרה איך התהליך עובד…

פגישות ותיאום מלא עם הלקוח

מטרת הפגישה הראשונית עם הלקוח היא להבין בדיוק מה הוא מחפש באתר שבו הוא בונה. קודם כל חשוב להבין מה התכנים אליהם מכוון הלקוח ולאיזה קהל יעד הוא רוצה לפנות. לאחר גיבוש הרעיון הכללי אפשר להתחיל בעבודה.

ביחד עם הלקוח משרטטים שירטוט כללי של איך האתר מחולק ומה הוא רוצה שיוצג בכל אחת מהרובריקות. הרובריקות מיוצגות  בשלב זה כריבועים.

יורדים לרזולוציה יותר נמוכה של כל אחד מהריבועים שציירנו בשלב הקודם. מחליטים בדיוק מה יוצג בהם: תמונה, אילוסטרציה, מלל, תרשים או אחד מהפיצ׳רים המיוחדים. פיצ׳רים מיוחדים הם כמו גלריה, סליידר או אפילו מבנה חדש שנחליט עליו ביחד.

לאחר מכן אנו גולשים ביחד בכל מיני אתרי אינטרנט שונים ומתרשמים מהסיגנון ומהאופי שבו מוצג האתר. ישנם לקוחות שמתחברים יותר לסיגנון הנקי והפשוט וישנם שיותר מתחברים לסגנון הבולט והמוחצן, כזה שמושך הרבה תשומת לב.

עיצוב האתר

את הצבעים השולטים באתר כמו גם את הפונטים בוחרים ביחד, כאשר הדגש הוא על מה האתר ישדר (חום, רכות, מסחריות, רצינות, העברת מסר כלשהו או אפילו תאימות ללוגו – אם ישנו). חוץ מהצבעים והפונטים ישנם דברים נוספים שאותם ירצה הלקוח ליישם באתר כגון תפריט מיוחד או עיצוב ספציפי ללוגו. הרי כל לקוח הוא יחיד ומיוחד :). כל אלו מתווספים לרשימה אחת גדולה של מה צריך לעשות.

עכשיו זה הזמן שלי לקחת את כל הדברים שהחלטנו עליהם ולשלב לאתר יפיפייה. כמובן שתוך כדי פעולה הלקוח מוזמן להתרשם ולחוות דיעה לגבי האופן שבו האתר מוצג וניראה. כל התיקונים מתבצעים ישירות לאתר ואפילו אפשרי לבדוק מה יותר מתאים ללקוח.   למשל עיצוב כזה או אחר, צבע כהה או בהיר וכן הלאה והלאה. את הפיתוח והבדיקות אנו נעשה בכל מיני רזולוציות שונות, על כל מיני מכשירים ובכל מיני דפדפנים. כל זאת כדי לראות שהאתר מושלם. האתר מאוחסן בשרת bluehost, ואנו דואכים חודשית לאחזקתו.

בסוף התהליך תתבצע פגישה נוספת עם הלקוח ובה נסביר ללקוח איך מתפעלים את האתר. זאת אומרת שאם ירצה להכניס תוך חדש, לערוך או אפילו לשנות עיצוב הוא מוזמן בקלות ובמהירות.

יופי, עכשיו האתר באויר וכולם יכולים להינות ממנו. בשלב זה ניקח צעד אחורה, לא לפני שנבטיח לתמוך ולעזור בכל שאלה שהיא. תהנו!

השארת תגובה